(若大家喜歡我鏡頭下的馬拉松風景,不妨Click樂施會的標誌,資助他們的扶貧工作)

2010年8月12日星期四

比利時毅行者二.預備篇

各位隊友,

28號的比利時毅行者快到了,大家準備如何?

謝謝你們的努力,我隊已經超額完成籌款了,有1930歐羅,比大會規定的1500歐羅還多四千五百元!想起也神奇,我們正式全力動員籌款是七月底,但不到兩星期,已籌到接近兩萬元!短短兩星期,85隊由籌款排名榜0歐羅包艇,躍升至頭五十名(總共有260隊)。

你知道嗎?我七月中收到比利時樂施會電郵,我們的歐元籌款戶頭仍是一個仙都冇,職員還問我:「你們究竟有沒有辦法籌足額?」

這次毅行者是唯一一次,隊友住在不同國家,我住在香港、你們三人在英國,莫說操練。除了S外,我跟你們對上一次見面,已是去年十一月:即是組隊前三個月到現在,我們都沒有碰面。我也不太知道你們的體能、步速,只知道你們六月曾去挪威午夜太陽跑十公里。

但我一點不擔心你們,因為你們都很認真,即使沒有時間一起操山,你們都積極各自修行,籌款更不在話下,你們友人的善款如雪片飄來,令我終於可以休息一會,不用揼晒身邊所有朋友了。要找四人參加外國毅行者一點不容易,前年的英國、去年的愛爾蘭,最少要換兩三轉人,才確定最後的四支腳,那時基本上已籌足額,新加入的隊友都可以不用籌了。

粗略估計,過去兩年我總共揼了身邊的朋友超過三萬元。你們的努力,可以讓我的朋友回一回氣,留待明年才捐助我!

我以為自己是體能最好的一個,但最近忽然大病一場,突然幽門螺菌胃病發作,被胃不適折騰過半死,在確認感染化驗報告前一天,整個胃腔像十號風球般翻騰,無法站立、無法坐下、連睡在床上也極辛苦,我一度懷疑自己是末期胃癌,那一刻真的想一槍打爆自己個頭,讓我由胃痛中解脫。

忽然明白了長期病患者的痛苦,他們是應該有權選擇安樂死。

我的毅行者經驗,好像常常與死亡有關。還記得去年,前隊友Q在半夜的愛爾蘭的荒山野嶺,談到她的朋友英年早逝,方圓一百米只有我隊三個人(一隊友已quit了),那一刻是有點恐怖。

五六年前,我一點也不怕死,反正爛命一條。年紀越老,你的世界越來越大,牽掛越來越多,你會越來越怕死。我還要走遍世界的毅行者,還有德國、法國、荷蘭、澳洲北、澳洲南、英國北、加拿大、紐西蘭未參加;我還要參加夠一百個馬拉松;我很掛念S,我還要跟她生活幾十年,怎可能這麼快便要離開?

幸好,上帝還未召我回去。服用兩天抗生素後,終於可以無痛睡覺、無痛站立、無痛上網、無痛看書、可以安穩坐下。無穿無爛、健健康康生活走動,還可以如期上飛機來找你們,其實已經很幸福了。

我已有兩周沒有跑步了,加上吃了這麼多藥,這可以有史以來,我最缺乏準備、狀態最差的毅行者,狀態肯定比你們差,我甚至連限時前完成的把握也沒有。也沒有關係吧,反正毅行者是享受為主,至少我看過比利時的樹林、小丘、日出和日落,若因超時而被取消資格,我一點也不介意。

我肯定沒有力氣快走了,你們記住要等我,不要把我丟在山頭呀!

1 則留言:

匿名 說...

Thank you team leader! To be honest, I was the first one and the only one who worried a lot about raising fund. I reminded many of my friends since June when I was in Hong Kong. I organized many gatherings ....and I reminded those I am familiar with about my trailwalker trip. However, in July when I was back to Oxford. I finally started to send e-mail to remind them and ask them to donate. I encountered many difficulties during fund raising. For HK friends, they donno how to donate in euro; For Oxford friends, most of them are students and not have money to pay tuition. I told myself, I did my best and left the rest to God. And I have already decided to donate all by myself at that moment.
Then, miracles came, donations come immediate the next day and continuously. I raised more than enough within two weeks. It is the first time in my life having a miracle like this!
Now, the second thing I worried is my ability. Same to some of you, I am not physically ready. I am just a fat pig, especially when I noticed that my tummy is like a water-melon. After the first training with Brenda, I found that my right hip, pelvic and right lower limb, are abnormal. Then, I consulted my doctor, and he said, I am still in a recovery process within 18 months. He reminded me not to exhaust yourself too much.
Fortunately, after each training, I found myself improving. It is a good sign. I don't want to ruin your spirit, but I have to admit that there is a possibility that I can't finish. I will try my best! The most important thing is I have you as my team-mates! I am lucky enough, what else I should expect?

Sarah